PNL Piatra Neamț – Conferința de presă din 25 08 2017

Dragoș CHITIC: Schimbarea directorilor la societăţile Consiliului Local Piatra Neamţ a făcut ca respectivele societăţi să funcţioneze mai bine, să ofere servicii de calitate cetăţenilor şi să
cheltuie mult mai eficient banii publici Majoritatea din Consiliul Local Piatra Neamț asigurată de PNL și PMP a făcut posibilă îmbunătățirea activității acestei instituții, dar proiectele care au nevoie de votul a două treimi sunt în continuare blocate de consilierii PSD și ALDE.
”Proiectele care au nevoie de majoritate simplă sunt aprobate şi putem să realizăm lucruri benefice pentru oraş şi cetăţeni. Fără a mai fi blocate anumite iniţiative, putem vorbi acum despre
o predictibilitate a actului de guvernare locală. Totuşi, la unele dintre proiectele care necesită votul a două treimi din numărul de consilieri ne lovim în continuare de blocaje, nejustificate,
neargumentate făcute doar din dorinţa de răfuială politică. Aş aminti aici faptul că Piaţa Centrală este ţinută în continuare închisă, în mod nejustificat, deşi sunt 5 luni şi jumătate de când este
finalizată, că anumite iniţiative de dezvoltare privată, de investiţii sunt blocate prin votul împotrivă dat majorităţii solicitărilor venite din partea populaţiei sau agenţilor economici de a cumpăra
terenurile necesare dezvoltării unor afaceri sau realizării de investiţii. Echipa de consilieri PNL continuă să se implice activ în viaţa comunităţii pentru rezolvarea problemelor oraşului. Observ
totodată şi la colegii de la PMP că au înţeles că trebuie să facem front comun şi îi văd şi pe dumnealor dornici să performeze în zonele pe care le coordonează. În noua conjunctură politică
locală simt ca şi mare parte din societate devine mai implicată în viaţa comunităţii şi este mai încrezătoare în viitorul acestui oraş. Asta înseamnă administraţie modernă şi eficientă, o
colaborare administrativă indiferent de culoarea politică, colaborare făcută în avantajul cetăţenilor şi pentru dezvoltarea oraşului.În acest mediu propice realizării performanţei, având libertatea de a pune în practică ideile inovative se nasc iniţiative care înseamnă avantaj pentru cetăţenii de bună credinţă, care duc la o creştere a confortului şi a calităţii vieţii”, a declarat Dragoș Chitic, primarul municipiului Piatra Neamț Prin majoritatea creată de curând s-a restabilit normalitatea în funcţionarea a două societăţi importante ale Consiliului Local prin care Primăria realizează mare parte dintre serviciile publice din oraş : Publiserv și Locativserv.
”Schimbarea managementului la Publiserv a făcut ca societatea să pună în practică mai operativ cerinţele primăriei, să lucreze mai organizat şi să comunicăm mai bine în ce priveşte
prioritizarea lucrărilor. Aşa cum se derulează acum lucrurile în relaţia cu Publiserv sunt convins că vom reuşi să întreţinem mai bine străzile din oraş şi să punem în practică cu o viteză de reacţie mai mare deciziile care privesc siguranţa rutieră şi fluidizarea traficului. Este doar un început, timpul scurs de la schimbarea conducerii este scurt dar efectele sunt deja vizibile şi vor fi evidente şi în perioada următoare. La Locativserv noua conducere încă se luptă pentru a îndrepta haosul generat de conducerea de până acum câteva săptămâni. Vedeţi că doar prin inventarierea responsabilă a locuinţelor libere s-au identificat aproape 60 de locuinţe ANL care nu erau comunicate Primăriei pentru repartizare. Este finalizată şi lista cu locuinţele care necesită reparaţii şi ne vom preocupa să le rezolvăm în perioada următoare. Comunicăm foarte bine şi reuşim astfel să luăm cele mai bune decizii pentru a rezolva problemele care apar. Sunt măsuri stabilite pentru fiecare obiectiv Partidul Naţional Liberal Organizația Municipală Piatra Neamț administrat de Locativserv şi deja unele dintre ele sunt în curs de implementare”,a adăugat Dragoș
Chitic, primarul municipiului Piatra Neamț Conducerea Publiserv și-a propus o eficientizare a fluxului de lucru printr-o bună comunicare cu Primăria Piatra Neamț și Consiliul Local astfel încât să poată răspunde în cel mai scurt timp cerințelor venite din partea cetățenilor.
”În luna iulie am efectuat reparații carosabil cu asfalt, turnând un total de 20000 mp covor asfaltic și 950 mp plombe și amintesc aici B-dul.Traian, B-dul.Dacia, Piața Mihail Kogălniceanu dar
și B-dul. Republicii. De asemenea, am ridicat la cotă gurile de canal acolo unde am fost solicitați. În paralel cu activitățile de întreținere ale străzilor, am reparat și amenajat trotuare, acolo unde a
fost cazul. Tot în luna iulie au fost efectuate lucrări de decolmatare pe Pârâul Cărbunoasa și Pârâul Turcului, dar și lucrări de întreținere canalizare pluvială în zona Obor, Precista și Gara Veche. Am răspuns imediat solicitărilor care țin de siguranța rutieră și fluidizarea traficului și astfel am montat separatori de sensuri pe B-dul. Decebal , am realizat marcajele rutiere pe toate tronsoanele de drum unde am turnat covor asfaltic, am refăcut marcajele pentru trecerile de pietoni aflate în apropierea unităților școlare și am confecționat,recondiționat și montat indicatoare rutiere acolo
unde a fost nevoie. Tot în această perioadă am reparat în jur de 10 spații de joacă, am reparat și vopsit mobilierul stradal și am montat garduri metalice de protecție,” a declarat George Triboi,
director SC Publiserv SA Lucrările de asfaltare și de întreținere a străzilor vor continua și în perioada următoare. ”Cât ne va permite vremea încercăm să rezolvăm toate problemele legate de asfaltări, astfel încât sosirea anotimpului rece să ne găsească cu cât mai multe străzi reparate. În perioada imediat următoare vom efectua reparaţii la carosabil pe B-dul 9 Mai între podul de la piața mare și B-dul Gral. Dăscălescu , dar și Poligonul auto, astfel încât acesta să poată fi utilizat în condiţii bune şi de ce nu să devină un loc atractiv pentru pietreni. Pentru fluidizarea traficului rutier în oraş vom înfiinţa un sens giratoriu în zona Biserica Precista Nouă, vom muta staţia de autobuz de la Muzeul de Istorie. O echipă se află permanent pe teren, monitorizează starea indicatoarelor rutiere şi intervine pentru refacerea sau înlocuirea celor deteriorate. Pentru a degaja traficul în zona Aleea Ulmilor vom înfiinţa o parcare cu 18 locuri astfel ca cei care locuiesc în zonă să nu mai fie nevoiţi să îşi lase autoturismele pe carosabil. De asemenea, răspundem solicitărilor venite din partea cetăţenilor şi vom repara parcările acolo unde este cazul. Până la începerea anului şcolar intenţionam să finalizăm lucrările de asfaltare şi de reparaţii ale terenurilor de sport la şcolile unde ni s-a solicitat să intervenim. Urmează să înființăm două spații de joacă noi, unul pe strada Negoiului și unul în cartierul Văleni și continuăm reparațiile la celelalte spații de joacă. Pentru persoanele cu dizabilităţi vom amenaja rampe în mai multe zone din oraş. Referitor la auditul intern efectuat, vă pot spune că acesta s-a finalizat, dar aşteptăm raportul de audit şi vom reveni atunci cu concluziile. Desigur că am început să îndreptăm disfuncționalitățile găsite la preluarea mandatului și mă refer aici la eliminarea cheluielilor neoportune și eficientizarea procesului de execuție a lucrărilor. Astfel, pentru a reduce numărul de contracte externalizate am demarat procedurile de achiziție a unor utilaje și amintesc două camioane cu basculantă de 25 tone și unul de 16 tone, dar și un autovehicul multifuncțional. Dacă până acum plățile se efectuau pe criterii subiective, acum sunt făcute conform lucrărilor efectuate. Mai mult decât atât plata se face acum conform termenelor stabilite în contract , nu la demararea lucrărilor. Vom solicita explicații celor care au luat decizia de a gestiona astfel banul public , dar și celor care trebuiau să urmărească corectitudinea actului comercial ”, a încheiat declarat George Triboi, director SC Publiserv SA Noua conducere LocativServ a stabilit un plan de măsuri pentru funcţionarea eficientă a societății furnizarea de servicii de calitate către cetățeni.

”După preluarea mandatului, am început inventarierea amănunțită a locuințelor și până astăzi am terminat verificările în Cartierul Speranța și Văleni 1. Am găsit un număr mare de
apartamente libere, drept pentru care au putut fi acordate locuințe ANL tuturor solicitanților. În urma verificărilor am descoperit mai multe persoane care locuiesc abuziv, i-am notificat urmând să li se întocmească cerere de chemare în judecată privind rezilierea contractelor și evacuarea acestora. În cele două cartiere am trecut prin toate locuințele libere și am analizat starea lor, iar
acum avem o situație centralizată a stării imobilelor, pe care am trimis-o către primărie în vederea efectuării reparațiilor necesare. Scopul acestei inventarieri este și acela de a constata sesizările
venite din partea chiriașilor și de a le rezolva în cel mai scurt timp. Astfel am reușit să rezolvăm o problemă sesizată de chiriașii de pe strada Ioan Slavici de mai bine de un an de zile. Săptămâna
trecută, cu ajutorul primăriei și a companiei Apa Serv s-a remediat problema canalizării de pe această stradă, iar acum cei care locuiesc în zonă pot folosi circuitul de apă potabilă și menajeră. În
aceeași zonă, astăzi, împreună cu reprezentanți ai Salubritas s-a demarat o acțiune de ecologizare și până în acest moment s-au strâns 2,5 tone gunoi. În perioada imediat următoare, în cartierul
Speranța, vom monta coșuri de gunoi stradale, iar colegii de la Salubritas vor interveni pentru capturarea câinilor maidanezi. Tot aici, se va reabilita, de către Publiserv, locul de joacă. Vom
continua reparațiile la imobilele de aici și mă refer la igienizarea și repararea iluminatului pe casa scării, dar și înlocuirea sau repararea interfoanelor, după caz. Pentru a veni în sprijinul chiriașilor
noștri, începând cu 1 septembrie, programul la casierie va fi prelungit în zilele de joi până la ora 18.00.Pentru a răspunde solicitărilor chiriașilor din clădirea Forum Center vom repara ușile de la
intrarea în imobil și vom eficientiza sistemul de climatizare. Ne propunem ca în perioada următoare să creștem gradul de ocupare a clădirii”, a declarat Vladimir Togan , director SC
LocativServ SRL Pentru ca administrarea Locativ Serv să fie una eficientă și transparentă, au fost luate o serie de măsuri pentru bunul mers al societății.
”Am redus sau am eliminat, după caz, unele cheltuieli și mă refer aici la eliminarea cheltuielilor de protocol, nu s-au mai făcut sponsorizări, iar mașina este acum folosită de salariați,
doar în interes de serviciu. Am reziliat contractul cu SC Expert Consulting întrucât nu ni se oferea un serviciu care să ne ajute în mod real. În perioada următoare vom renegocia contractul cu SC Mega Cont Expert SRL, contract de Auditare situaţii financiare ale societății pentru anii 2016, 2017, 2018 în valoare actuală de 14.000 lei pe an. Vom solicita o notă explicativă agamanilor care au aprobat cheltuirea a 12 480 lei pentru modernizarea şi igienizarea unui birou cu privire la fundamentele care au stat la baza aceste aprobări, mai ales că s-au făcut fără acordul proprietarului, respectiv primărie, iar Locativserv nu avea un contract de închiriere pentru acel spatiu. Am solicitat societății cu care avem în prezent încheiate contracte de energie și gaz și actele adiționale pentru a putea analiza oportunitatea acestei colaborări, dar nu am primit încă niciun răspuns. Am răspuns de asemenea adresei înaintate de către Directia Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Bacău, care are ca obiect plângerea ce îl vizează pe fostul director al societății S.C Locativserv” , a încheiatVladimir Togan , director SC LocativServ SRL

”Iată că în doar câteva săptămâni am reuşit să demonstrăm că schimbarea directorilor promovaţi de PSD la societăţile Consiliului Local Piatra Neamţ a făcut ca respectivele societăţi să
funcţioneze mai bine, să ofere servicii de calitate cetăţenilor şi să cheltuie mult mai eficient banii publici." a concluzionat Dragoş Chitic, primarul municipiului Piatra Neamț
Echipa liberală este decisă să se implice în continuare activ în bună funcţionare a oraşului şi dezvoltarea comunităţii noastre.

Monica Ghineţ